جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۸۲۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
عرفان نظرآهاری نویسنده:

مسابقه‌های کتابخوانی به سمت تحلیلی شدن بروند

عرفان نظرآهاری نویسنده نام‌آشنای کتاب‌های کودک و نوجوان درباره برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی مجازی تحلیلی شدن را یکی از راه‌های تشویق مخاطبان به خواندن عمیق کتاب دانست.
مسابقات کتابخوانی به سمت تحلیلی شدن بروندعرفان نظرآهاری، در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برگزاری جشنواره مجازی کتابخوانی را روشی برای تشویق نوجوانان و جوانان به مطالعه دانست و افزود: هر تمهید و تدبیری برای تشویق مردم به کتابخوانی، کاری ارزشمند است؛ از این‌رو برگزاری مسابقه‌هایی چون جشنواره مجازی کتابخوانی و گرفتن جایزه، می‌تواند بهانه‌ای باشد برای اینکه مخاطب را به کتاب خواندن تشویق کند.
  
وی افزود: خوب است مخاطبان به جایی برسند که کتاب را به‌ خاطر خود کتاب بخوانند نه برای شرکت در مسابقه و گرفتن جایزه اما هر بهانه‌ای که نوجوانان و جوانان امروز را به سمت مطالعه بکشاند، خوب و شایسته است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.
  
نظرآهاری تاکید کرد: اگر مسابقه‌های کتابخوانی به سمت تحلیلی شدن بروند و با طرح پرسش‌های محتوایی، شرکت‌کنندگان را به خواندن عمیق کتاب تشویق کنند، اتفاق خوشایندی است. 
  
نظرآهاری در خصوص انتشار کتاب‌ها به صورت صوتی و دیجیتال گفت: اگر حق انتشار رعایت شود و حقوق مادی و معنوی نویسنده در ایران شناخته شود، کتاب‌ها به هر شکلی که تکثیر شوند و در اختیار مخاطب قرار گیرند، به نفع پدیدآورنده است. اما در حال حاضر، کتاب‌های الکترونیی کم کیفیت که بدون اجازه و کسب رضایت پدید آورنده منتشر می‌شود به صنعت نشر لطمه می‌زنند و مردم را به نوعی به آسان‌خوانی بی‌هزینه تشویق می‌کنند. 
چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی از ۲۰ تیر تا ۳۰ شهریور به صورت اینترنتی و به همت فرهنگسرای عطار برگزار می‌شود.
نظر شما